Interview met de Medewerkers van de Serviceafdeling

Wij willen u graag kennis laten maken met de medewerkers van Pronk ergo. Deze keer hebben wij Linda en Robbert van de serviceafdeling geïnterviewd.

Hoe groot is de serviceafdeling?
Linda: De service afdeling bestaat uit 4 medewerkers. Ik werk op het kantoor, Robbert werkt deels op het kantoor en deels buiten. Lex en Willem rijden het land door voor storingen en de servicecontracten.

Hoe lang werken jullie bij Pronk ergo?
Linda: Ik werk inmiddels al 8 jaar voor Pronk ergo. Ik ben begonnen als uitzendkracht ter ondersteuning van de afdeling inkoop. Wegens ziekte van een collega op de serviceafdeling heb ik hem ondersteunt. Dit ging zo goed dat ik niet meer ben weggegaan en diegene na verloop van tijd vervangen heb.
Robbert: Ik ben zo’n 10 jaar in dienst bij Pronk ergo. Ik ben begonnen als servicemonteur. Na een paar jaar wilde ik wat anders en ben ik ergens anders gaan werken. Na 3 jaar kwam ik Linda toevallig ergens tegen en we raakten aan de praat.
Linda: Resultaat van dit gesprek is dat Robbert weer voor Pronk ergo kwam werken! De baan is nu wel wat verandert vergeleken met 10 jaar geleden; nu werkt hij gedeeltelijk op kantoor en gedeeltelijk buiten. Hij verzorgt alle servicecontracten voor de liften.

Heb je een speciale opleiding moeten doen voor dit werk?
Linda: Nee. Ik ben wel bezig met een middle management opleiding. Deze hoop ik deze zomer af te kunnen ronden.

Wat doet een ieder?
Linda: Ik ben hoofd van de afdeling service en ga regelmatig naar opleveringen van luxe keukens en grote projecten. Ik behandel alle service op het gebied van meubilair, sanitair en keukens. Tevens verzorg ik de facturatie van alle servicewerkzaamheden.
Robbert: Op kantoor verzorg ik alle service op het gebied van tilliften en statafels. Maar ik ga ook geregeld naar de klanten toe voor de uitvoering van de servicecontracten.
Ieder heeft zijn specialiteit, maar we kunnen elkaar bij afwezigheid wel vervangen!

Wat vind je leuk aan het werk?
Hier zijn zowel Robbert als Linda heel eensgezind over; het is heel dankbaar werk! De klanten zijn zo blij als je ze kan helpen! Verder is er een hele goede sfeer binnen Pronk ergo en is het afwisselend werk.

Zijn jullie alleen tijdens kantooruren bereikbaar? Wat gebeurt er als ik een storing buiten kantoortijd krijg?
Linda: Een storing kun je op weekdagen telefonisch doorgeven van 08.30 tot 17.00 uur, op vrijdagen tot 15.00 uur. Maar je kunt ons ook via de website of per mail via service@pronkergo.nl bereiken. In het weekend is er een speciale telefonische storingsdienst voor mensen die een service contract hebben afgesloten voor hun plafondtillift. Deze weekend servicedienst is op vrijdag bereikbaar van 15.00 tot 17.00 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 09.00 tot 17.00 uur.

Hoe snel kan een monteur ter plaatse zijn?
Alle klanten worden sowieso binnen 24 uur teruggebeld. Heel vaak kan er telefonisch een storing al worden verholpen. Als dit niet mogelijk is en er moet een monteur langskomen, dan wordt dit zo snel mogelijk geregeld. Als de storing heel veel spoed heeft, proberen we te regelen dat de monteur nog dezelfde dag langs kan komen.

Wat voor soort vragen krijgen jullie?
Voor hoog /laag keukens zijn de meeste vragen toch wel dat hij piept of kraakt als hij versteld moet worden. Dan geven we altijd de tip om de keuken 48 uur in de laagste stand te zetten. Meestal is het probleem daarna verholpen. In de winterperiode krijgen we vaak vragen over de watertemperatuur van de spoelföhncombinaties (WC-VAmat). Deze is in de winterperiode kouder doordat de ingangstemperatuur een stuk lager ligt.

Hebben jullie ook wel eens vreemde vragen?
Jawel! We liggen soms helemaal in een deuk met onze klanten!
Robert: bijvoorbeeld een klant belt voor een probleem met de plafondtillift; hij doet het niet meer. Uitgebreid gesprek gehad waarop ik vraag; “staat hij wel aan? Er zit namelijk een aan/uit knop op de achterkant van de cassette”. “Ooooohhhh, dat wist ik niet!”
Linda: Wanneer klanten aangeven dat de doucheföhntoiletzitting niet goed functioneert vraag ik om ze bepaalde instellingen te controleren. Als klanten dan niet helemaal precies de instructies volgen, gebeurt het dus wel eens dat het zitcontact uit wordt gezet. Dan kan het apparaat ineens beginnen te sproeien. Als je dan net met je gezicht boven het toilet zit. Juist!

Wat maakt jullie serviceafdeling zo bijzonder?
Wij bellen altijd dezelfde dag terug en bieden zo spoedig mogelijk hulp. Vaak kunnen we dan ook telefonisch allerlei problemen al oplossen. Verder staat onze klantvriendelijkheid heel hoog in het vaandel!