Interview vestiging Halfweg

Met hoeveel mensen zitten jullie in Halfweg?
René: We zitten hier met 3 medewerkers: Frits, Patricia en ikzelf.

Wat doet een ieder?
René: Ik ben filiaalmanager van de vestiging Halfweg en ben verantwoordelijk voor de verkoop in de WMO-markt.
Frits: Ik ben nog niet zo lang in dienst bij Pronk ergo. Marjolein Muller is begin dit jaar weggegaan en ik ben haar plaatsvervanger. We hebben gelijk de situatie aangegrepen om een nieuwe verdeling van klanten te maken. Ik richt me op de verkoop bij de instellingen.
Patricia: Ik ben de commerciële binnendienst. Ik verzorg alle administratieve handelingen rondom de aanvragen en verkopen van René en Frits. Aangezien we hier maar met z’n drieën de vestiging bemannen, zijn mijn werkzaamheden heel divers. Van koffie zetten tot klanten te woord staan en van offertes uitwerken tot decoratie van de showroom!

Wat vind je leuk aan het werk?
Patricia: Zoals ik al zei, zijn mijn werkzaamheden heel divers en daarnaast kan ik mijn werk zelf indelen. Dit vind ik erg prettig. We zijn met z’n drieën een leuk team en we kunnen het goed met elkaar vinden. Ik heb veel contact met de klanten zowel telefonisch als via de mail, maar ook tijdens de bezoeken aan onze showroom.
René: In de WMO markt heb je te maken met aannemers, gemeenten, ergotherapeuten, adviserende organen en uiteraard de belanghebbenden. Dit maakt het zeer afwisselend en heel interessant. Verder krijg ik als filiaalmanager veel vrijheid om zelf zaken te ontplooien. Ik probeer veel op te zetten zoals het organiseren van workshops en het verhuren van de (gratis) vergaderruimte.
Frits: Ik werk hier weliswaar nog niet zo lang, maar ik geloof heel erg in deze doelgroep. Ik ken de markt en vindt deze erg interessant. Ik voel me al helemaal thuis bij Pronk ergo!

Hoelang bestaat de vestiging Halfweg?
René: Nog niet zo heel lang! Wij hebben in maart 2008 de sleutel van deze vestiging gekregen en in november 2008 was de officiële opening. Hiervoor zaten we in Haarlem. We moesten daar weg, omdat het pand sterk verouderd en moeilijk toegankelijk was. Nu hebben we een prachtige grote vestiging met een supermooie showroom!

Wat is er bijzonder aan de vestiging Halfweg?
Patricia: (met een grijns) Het personeel natuurlijk!
René: Wij hebben in Halfweg een showroom met een moderne, eigentijdse uitstraling. De klant kan hier zien dat een aangepaste keuken ook gewoon heel mooi kan zijn! Verder hebben we hier het ‘huis van het heden’ gevestigd. Dit huis laat goed zien wat de mogelijkheden en uitdagingen van een aangepaste woning zijn. Ook hebben wij diverse trainingsmogelijkheden en een vergaderruimte die we gratis ter beschikking stellen. We organiseren met groot succes 4x per jaar workshops voor gemeentes, zodat zij kunnen ervaren hoe het is om zelf met een handicap te moeten koken.
Frits: En dan niet te vergeten de samenwerking die we met ThyssenKrupp trapliften hebben natuurlijk! Deze staan hier ook in onze showroom!

Je hebt het over het ‘huis van het heden’, waarom geen ‘huis van de toekomst’?
René: Omdat dit niet door de belanghebbende te bekostigen is. In het ‘huis van het heden’ staan alleen zaken die ook vergoed worden door de WMO. Hierdoor kunnen klanten ook een reëel beeld krijgen van de mogelijkheden.

Kan ik in jullie showroom alles zien of moet ik dan naar het hoofdkantoor gaan?
Frits: Nee hoor, wij hebben het volledige assortiment hier op de vestiging. Dit geldt overigens ook voor de andere vestigingen (en het hoofdkantoor). Overal is het volledige assortiment te bekijken en uit te proberen.

Jullie zijn een kleine vestiging, hoe kunnen we jullie bereiken als jullie bij klanten zijn?
Patricia: Als wij buiten de deur zijn of telefonisch in gesprek zijn, wordt de telefoon automatisch doorgeschakeld naar het hoofdkantoor in Zoetermeer. Hier kan de klant dan eventueel alsnog doorgezet worden naar het mobiele nummer van Frits of René of er kan een bericht achter gelaten worden.

Hoe vraag ik een voorziening aan bij jullie?
René: In de WMO-markt moeten belanghebbenden een aanvraag bij de gemeente indienen. De gemeente maakt gebruik van onze kennis en kunde en sturen ons het programma van eisen. Wij nemen dan zelf contact op met de belanghebbende om een afspraak te maken. Wij kunnen bij de belanghebbende thuis langskomen om alles door te spreken en op te meten, maar de belanghebbende kan uiteraard ook naar onze mooie showroom komen!

Kan ik in jullie showroom zo langskomen of moet ik eerst een afspraak maken?
Patricia: Wij adviseren klanten altijd eerst een afspraak te maken. Ik werk parttime en René en Frits zijn veel buiten de deur. Het zou heel vervelend zijn als iemand spontaan langskomt en de deur zit op slot! Daarbij willen we graag de klanten zo goed mogelijk helpen en adviseren. Met een afspraak hebben we daar ook echt de tijd voor.