Interview vestiging Hoogeveen

Met hoeveel mensen zitten jullie in Hoogeveen?
We zitten hier met 3 medewerkers: Antiena, Lydia en Ingrid.

Wat doet een ieder?
Antiena: Ik ben vestigingsmanager van de vestiging Hoogeveen en ben verantwoordelijk voor de verkoop in de WMO-markt voor de regio Groningen, Friesland , Drenthe, Overijssel, Noordoost Polder en de Wadden eilanden Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog.
Ingrid: Ik ben verantwoordelijk voor de verkoop bij de instellingen en projecten in dezelfde regio. Daarnaast heb ik de dealers in het buitenland onder mijn hoede.
Lydia: Ik ben al zes jaar de commerciële binnendienst. Ik ondersteun Antiena en Ingrid met de administratieve werkzaamheden en het maken van afspraken. Ook doe ik zelf een stukje verkoop bij showroombezoeken.
Antiena: We hebben regelmatig workshops op onze vestiging en die begeleiden we met z’n drieën.

Wat vind je leuk aan het werk?
Antiena: Het is zeer afwisselend en dankbaar werk.
Lydia: Geen enkele dag is hetzelfde en dat maakt het zo leuk.
Ingrid: Ik ben nu ongeveer een jaar in dienst en richt me met name op de acquisitie. Voor mij is het nu de uitdaging om bedrijven aan te trekken.

Hoelang bestaat de vestiging Hoogeveen?
Antiena: De vestiging Hoogeveen bestaat 14 jaar. Ik heb het zelf van de grond af aan opgebouwd. Op 1 november 1996 hebben we de sleutel gekregen en in het begin heb ik de vestiging alleen gerund. Na een jaar is er een binnendienst bij gekomen. Vanaf 2001 is de vestiging uitgebreid met een derde persoon.

Wat is er bijzonder aan de vestiging Hoogeveen?
Lydia: Het is een zelfstandige en eigenzinnig damesvestiging. Bij wisseling van het seizoen krijgen we de kriebels om de showroom te veranderen. Soms blijft het bij het wisselen van een potje en plantje en de andere keer vind er een hele verbouwing plaats. We krijgen vaak te horen van mensen dat ze het een gezellige en knusse vestiging vinden.

Is alles te zien in de vestiging of moet ik daarvoor naar het hoofdkantoor?
Lydia: Alle producten zijn in onze showroom te zien en uit te proberen.

Kan ik in jullie showroom zo langs komen of moet ik eerst een afspraak maken?
Antiena: Bij voorkeur op afspraak. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de klanten deskundig advies krijgen. Onze showroom is in principe maandag, dinsdag en donderdag van 09:00 tot 17:00 bereikbaar en op woensdag en vrijdag van 09:00 tot 12:30 uur.

Jullie zijn een kleine vestiging, hoe kunnen we jullie bereiken als jullie bij klanten zijn?
Lydia: De openingstijden zijn tevens de tijden dat er iemand aanwezig is in de vestiging. Buiten deze tijden wordt de telefoon beantwoord door het hoofdkantoor. Er wordt een boodschap voor ons achter gelaten zodat wij zo snel mogelijk met de klanten contact kunnen opnemen.

Hoe verloop een traject voor een aanvraag van een tillift?
Antiena: Als er een aanvraag binnen komt voor een tillift, maken wij een afspraak met de gebruiker. Dit kan in de showroom of bij de klant thuis. Tijdens het bezoek wordt bepaald welke lift er nodig is en voor welke doeleinden het wordt gebruikt. Tevens wordt er een passing gedaan voor de slings (tilzakken). Aan de hand daarvan wordt er een advies uitgebracht met prijsopgaaf en bijbehorend servicecontract. Als er akkoord gegeven wordt voor de opdracht volgt aansluitend uitlevering en/of montage met een uitgebreide persoonlijke toelichting voor optimaal gebruik en service van de lift.

Jullie komen veel bij mensen thuis, maken jullie weleens vreemde dingen mee?
Ingrid: Geen vreemde dingen wel geeft het ons een fijn gevoel, dat we zien dat de klanten zich op ze gemak voelen, geen schaamte kennen en open zijn bij ons.