FAQ

FAQ2023-03-07T12:36:41+01:00
De accu van mijn tillift moet na één keer tillen al weer opgeladen worden.2023-03-07T12:28:57+01:00

U heeft waarschijnlijk een nieuwe accu nodig. Neem contact op met de serviceafdeling om een nieuwe te bestellen.

De deksel is gebroken kan ik een nieuwe bestellen?2023-03-07T12:12:56+01:00

Via onze serviceafdeling kunt u een nieuwe deksel bestellen. 079 363 30 40 of service@pronkergo.nl.

De doucheföhn geeft geen water of lucht. Wat moet ik doen?2023-03-07T12:09:22+01:00

Afhankelijk van het type zit in het midden of aan de achterkant van de zitting de kinderbeveiliging. Deze voorkomt dat de voorziening in werking treedt als dit niet de bedoeling is (zoals kinderen die op knoppen drukken). Zorg dat u goed op de bril gaat zitten. Dit betekent dat u de hele bril moet belasten en niet te veel naar voren moet gaan zitten.

De doucheföhn reageert niet2023-03-07T12:12:13+01:00

Controleer of de stekker goed in het stopcontact zit. Als dit het geval is controleer dan of er een groep in de meterkast doorgeslagen. Dit kunt u doen door een ander elektrisch apparaat in het stopcontact te stoppen, bijvoorbeeld een lamp of de stofzuiger.

De douchemond spuit niet op de goede plek. Wat moet ik doen?2023-03-07T12:10:25+01:00

Bij de Comfort-Seat kunt u de douchemond meer naar voren of achteren stellen door op de pijltoetsen te drukken. Bij de WC-Vamat kunt u het douchepijpje voorzichtig iets bijbuigen.

De föhn is niet warm genoeg om snel te drogen.2023-03-07T12:15:24+01:00

De huid drogen met wc-papier of een handdoek is sneller dan drogen met lucht. Om beschadigingen van de huid te voorkomen mag de warme lucht niet te heet zijn. Als u uw handen droogt met een droger merkt u vaak dat de handen al droog genoeg zijn, maar nog vochtig aanvoelen. Dit is ook bij uw onderlichaam het geval.

Wat ook een mogelijk is, dat de toiletruimte te koel is, vooral in de wintermaanden. Hierdoor kan het voor de föhn moeilijk zijn om voldoende warmte te geven.

De gemeente is bij mij langs geweest en heeft aangegeven dat ik recht heb op een voorziening. Wanneer komen jullie plaatsen?2023-03-07T11:59:48+01:00

Als een gemeente een aanvraag bij ons doet voor een voorziening, neemt een van onze adviseurs contact met u op. De adviseur zal bij u thuis de situatie komen bekijken om een goed advies en offerte te kunnen opstellen. Deze wordt naar de gemeente gestuurd. Als de gemeente opdracht geeft, zal dit bij ons worden verwerkt en neemt de planner contact op om een afspraak voor levering/plaatsing met u af te spreken.

Het föhnen duurt lang2023-03-07T12:16:03+01:00

Omdat de huid kwetsbaar is mag de geblazen lucht niet te warm zijn. Daarom heeft de föhn zijn tijd nodig om te drogen. Daarnaast is het net zoals met handen die met warme lucht worden gedroogd vaak alsof het nog vochtig is, maar als u er dan over heen gaat blijkt al droog te zijn.

Het water is koud. Wat moet ik doen?2023-03-07T12:11:29+01:00

Bij de Comfort-Seat kunt u de temperatuur van het water wijzigen met de knop water. Let wel, wanneer u lange tijd achter elkaar doucht of meerdere keren kort na elkaar, de boiler tijd nodig heeft om het water te verwarmen.

Bij de WC-Vamat kunt u de watertoevoer iets verminderen. Hierdoor zal het water dat door het doorstroomelement gaat iets warmer worden. De temperatuur is afhankelijk van de temperatuur van het leidingwater. In de wintermaanden kan hierdoor de temperatuur lager zijn. Let op dat u het niet te ver dicht draait, want dan schakelt het verwarmingselement zich uit.

Het werkblad is beschadigd door een hete pan.2023-03-07T12:04:23+01:00

Een pan rechtstreeks op een werkblad zetten is nooit goed voor het werkblad. Ook niet als u een hittebestendig werkblad heeft, welke een temperatuur tot 225 °C aan kan. Als u een pan rechtstreeks van de kookplaat op het aanrecht plaats kan de temperatuur hoger oplopen dan deze temperatuur. Schuiven kan op een hittebestendig werkblad wel, maar neerzetten niet. Is het toch misgegaan, dan meldt u de schade bij uw verzekeringsmaatschappij en kunt u bij ons een offerte opvragen voor herstel.

Hoe hoog is de Comfort-Seat zitting?2023-08-08T13:15:37+02:00

Het verschil tussen de pot en de zitting is aan de voorkant 4 centimeter. Meer naar achter loopt dit op naar 5. Bij de Clean You is het 2,5 centimeter aan de voorkant en naar achteren 4 cm.

Hoe hoog is de WC-Vamat zitting?2023-03-07T12:17:24+01:00

Het verschil tussen de pot en de zitting is 5,5 centimeter.

Hoe kan ik het beste de accu’s van mijn tillift opladen?2023-03-07T12:30:05+01:00

Wij raden aan om de accu’s van de plafondtilliften na elk gebruik direct weer aan de oplader te plaatsen. De meeste van dit soort accu’s hebben hierdoor een langere levensduur en de tillift is altijd direct te gebruiken.

De verrijdbare tilliften worden meestal met 2 accu’s geleverd. Laad de lege accu op zodra deze leeg is. Hierdoor heeft u altijd minimaal 1 volle accu beschikbaar.

Hoe maak ik de doucheföhn schoon?2023-03-07T12:13:51+01:00

U reinigt uw doucheföhn met zachte schoonmaakmiddelen en een iets vochtige doek. Gebruik geen agressieve middelen of schuursponsjes. Gebruik geen chloor. Deze middelen kunnen de toplaag van de bril beschadigen. Let er ook op dat u urinevlekken direct schoonmaakt om verkleuringen en aantasting van de zitting te voorkomen. Meer hier over kunt u hier lezen.

Ik ben een particulier. Kan ik ook rechtstreeks bij jullie kopen?2023-03-07T11:59:03+01:00

Wij verkopen zowel aan particulieren als aan bedrijven.

Ik ga verhuizen kunt u mijn voorziening verhuizen?2023-03-07T12:35:12+01:00

Heeft u de voorziening via de gemeente gekregen en blijft u binnen dezelfde gemeente wonen? Ja, dan vraagt u bij de WMO-afdeling van uw gemeente of de voorziening verhuist kan worden. Verhuist u naar een andere gemeente dan heeft u een nieuwe aanvraag nodig van de deze gemeente. Wellicht kunnen ze wel met uw huidige gemeente overleggen of de voorziening kan worden meegenomen.

Ik heb de plafondtillift niet meer nodig. Kunt u hem weghalen?2023-03-07T12:27:52+01:00

Als u de voorziening via de gemeente heeft gekregen, neemt u met de WMO-afdeling van uw gemeente contact op. Zij zullen ons vragen de voorziening te verwijderen.

Ik heb een hele gevoelige huid, kan het watersproeien van een WC-Vamat zachter worden ingesteld?2023-03-07T12:23:04+01:00

U kunt de watertoevoer een klein beetje terug draaien. Dit kan ook de temperatuur beïnvloeden. Draai het niet te ver, anders heeft u koud water.

Ik heb mijn doucheföhn of hoog/laag toilet niet meer nodig. Wilt u hem weghalen?2023-03-07T12:08:26+01:00

Als u de voorziening via de gemeente heeft gekregen, neemt u met de WMO-afdeling van uw gemeente contact op. Zij zullen ons vragen de voorziening te verwijderen.

Ik heb mijn Sta-tafel niet meer nodig. Wilt u hem komen ophalen?2023-03-07T12:24:59+01:00

Als u de voorziening via zorgverzekering CZ, Ohra of Nationale Nederlanden heeft gekregen, kunt u direct contact met ons opnemen. Als dit niet het geval is neemt u contact op met uw zorgverzekering.

Ik kan mijn kraan niet bedienen. Heeft u een kraan met een langere hendel?2023-03-07T12:02:40+01:00

In onze keukens passen wij meestal een kraan met een wat langere hendel toe. Als dit nog te ver is om te reiken, hebben wij ook een kraan waarvan de bediening op de blende geplaatst kan worden. U kunt onze meest verkochte kranen hier bekijken.

Ik weeg meer dan 120 kilo, kan ik de WC-Vamat gebruiken?2023-03-07T12:07:01+01:00

De zitting kan een statische belasting aan van 250 kilo. Dat betekent gewicht zonder beweging. Bij het gaan zitten en opstaan is er altijd beweging en daarmee druk. De WC-Vamat kan dit zonder problemen tot 150 kilo aan.

Wel raden we mensen die zwaarder dan 120 kilo zijn aan, om de zitting uit te proberen in een van onze showrooms. Om goed te kunnen reinigen moet het water tussen de bilpartij sproeien. Bij sommige mensen is dit niet (goed) mogelijk en is een toilet met douche geen oplossing.

Is de temperatuur van het water in te stellen bij een WC-Vamat?2023-03-07T12:22:24+01:00

De WC-Vamat werkt met een doorstroomelement. De uitgaande watertemperatuur is afhankelijk van de ingangstemperatuur van het water. In de wintermaanden kan het water daardoor iets kouder zijn dan in de zomer. Door de watertoevoer in het apparaat iets terug te draaien kan dit iets worden aangepast. Niet te veel dichtdraaien, want dan krijgt u koud water. Te heet kan het water dankzij een beveiliging niet worden.

Is er een vergoedingsregeling voor een Sta-Tafel?2023-03-30T15:20:33+02:00

Een Sta-Tafel wordt vaak vergoed via uw zorgverzekering. Hiervoor heeft u een rapport nodig van een revalidatiearts, fysio- of ergotherapeut.

Het rapport stuurt u samen met de naam van uw verzekeraar naar ons op. Dit kunt u mailen naar info@pronkergo.nl. Heeft u geen email dan kunt u het per post sturen naar antwoordnummer 10418, 2700 WB Zoetermeer. Een postzegel is hierbij niet nodig.

Kan ik de showroom bezoeken?2023-03-07T11:58:09+01:00

Voor een bezoek aan een van onze showrooms is een afspraak noodzakelijk. U kunt hiervoor bellen met 079-361 13 40.

Kan ik een doucheföhn uitproberen?2023-03-07T12:07:43+01:00

Dat kan zeker. In onze showrooms kunnen een Comfort-Seat en een WC-Vamat worden uitgeprobeerd en nog meer verschillende modellen worden bekeken. Een bezoek in de showroom is altijd op afspraak.

Kan ik een tillift uitproberen?2023-03-07T12:24:13+01:00

Alle tilliften kunnen in onze showrooms worden uitgeprobeerd. Voor een aantal tilliften is het mogelijk om een demonstratie bij u thuis te houden. Overleg met de Pronk ergo adviseur van uw regio wat er mogelijk is.

Kan Pronk ergo controles (in de vorm van een keuring) uitvoeren als hierom gevraagd wordt?2023-03-07T12:21:01+01:00

Het is mogelijk om een servicecontract af te sluiten waarbij Pronk ergo jaarlijks preventief onderhoud en inspecties uitvoert en het product keurt.

Ook zonder contract kunt u gebruik maken van onze servicedienst. Als er een monteur langs moet komen, wordt deze op uurbasis berekend (dit is uiteraard duurder dan een jaarlijks servicecontract).

Mijn aangepaste keuken is te hoog/laag. Kunt dit aanpassen?2023-03-07T12:03:21+01:00

Als u de keuken via de gemeente heeft gekregen, neemt u contact op met de WMO-afdeling van uw gemeente. Zij zullen met ons contact opnemen met uw verzoek.

Mijn keuken is 20 jaar oud en nu heb ik een nieuwe kookplaat nodig. Kan ik in de showroom kijken naar een nieuwe?2023-03-07T12:05:48+01:00

Leveranciers van keukenapparatuur brengen meerdere keren per jaar nieuwe modellen uit. Het is niet mogelijk om dit aanbod in onze showroom actueel te houden. Neff, Bosch en Siemens bieden als een van de weinige leveranciers de mogelijkheid om hun assortiment te bekijken in Het Inspiratiehuis 2020. Meer informatie hierover kunt u hier bekijken.

Mijn slings/tilmatten zijn afgekeurd. Hoe krijg ik nieuwe?2023-03-07T12:31:45+01:00

Als u de tillift via de gemeente heeft gekregen neemt u contact op met de WMO-afdeling van uw gemeente. Zij zullen uw aanvraag aan ons doorgeven.

Past een doucheföhn zitting op elk toiletpot?2023-03-07T12:18:31+01:00

De doucheföhn zittingen passen op bijna elk staand pot. De zitting wordt aan de achterkant van de toiletpot bevestigd. Daarom is het van belang dat de achterkant van de toiletpot recht is en er voldoende ruimte is. Als u een douche föhn toiletzitting bij Pronk ergo aanschaft, zit daar een huisbezoek bij inbegrepen. Een adviseur komt bij u langs en controleert of de toiletpot geschikt is en of alle aansluitingen aanwezig zijn. Zo komen zowel u, als de monteur niet voor verrassingen te staan. (Een huisbezoek is niet inbegrepen bij een bestelling via de webshop.)

Tilt de tillift ook vanaf de grond?2023-03-07T12:32:26+01:00

De passieve tilliften Mover, Partner en Smart van Molift kunnen vanaf de grond tillen. Dit geldt ook voor de plafondtilliften van Human Care en Molift.

Verbruikt de WC-Vamat veel stroom?2023-03-07T12:21:41+01:00

In tegenstelling tot de andere doucheföhn zittingen gebruikt de WC-Vamat alleen stroom op het moment dat er gespoeld, gedroogd en eventueel doorgespoeld wordt. Op dat moment gebruikt het 3500 Watt. Om die reden is een aparte aansluiting nodig.

Waarom heeft mijn spoelbak geen overloop?2023-03-07T12:01:34+01:00

Omdat een onderrijdbare keuken een ondiepe spoelbak heeft, zit hier geen overloop in verwerkt. Als deze er wel zou zijn, zou de hoeveel water te weinig zijn om te kunnen afwassen.

Waarom staan er geen prijzen op jullie website?2023-03-07T12:00:30+01:00

Behalve in onze webshop worden er geen prijzen op onze site genoemd. Dit komt omdat onze producten maatwerk zijn. Dat geldt niet alleen voor een keuken die uit vele onderdelen bestaat, maar ook bij een doucheföhn toilet of tillift komt er vaak meer bij kijken dan slechts alleen het model. Bij een tillift hoort bijvoorbeeld ook een tilmat. Dit kan een model uit het standaard assortiment van de leverancier zijn, maar ook een die speciaal voor u wordt aangemeten en gemaakt. Bij sanitair komt naast het apparaat ook vaak een paar aanpassingen voor stroom en water kijken. Een adviseur geeft u een compleet prijsoverzicht zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Waarom staat er geen tijd hoe laat de monteur komt in de brief/mail voor een montage/servicebezoek?2023-03-07T12:34:35+01:00

Planningen veranderen regelmatig, bijvoorbeeld omdat de monteur extra adressen moet bezoeken vanwege een storing of uitval van werkzaamheden. Het is voor ons niet mogelijk om bij elke wijziging contact met u op te nemen.

Wanneer komt de servicemonteur voor de servicebeurt?2023-03-07T12:33:57+01:00

Als u een servicecontract heeft, dan komt de servicemonteur jaarlijks rond dezelfde periode langs. U ontvangt per mail en/of per post een brief met de geplande datum.

Wat is de levensduur van de WC-Vamat?2023-09-12T14:37:26+02:00

Pronk ergo hanteert de wettelijke garantie van 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor zakelijke klanten op de WC-Vamat. Gemiddeld gaat een WC-Vamat acht a tien jaar mee. Door gebruik te maken van een servicecontract waarbij Pronk ergo o.a. jaarlijks een preventieve inspectie en onderhoud uitvoert is dit meestal een paar jaar langer.

Wat is de levensduur van een aangepaste keuken?2023-09-12T14:14:57+02:00

Pronk ergo geeft 2 jaar garantie op de keukens voor particulieren en 1 jaar voor zakelijke klanten. De levensduur is vergelijkbaar met normale keukens. Natuurlijk is dit afhankelijk van het gebruik van de keuken. Wij komen bij keukens die geplaatst zijn in de begin jaren van Pronk ergo en nog in prima staat zijn. Maar wanneer een keuken intensief wordt gebruikt en een rolstoel tegen de keuken aanbotst kan deze ook al na tien jaar toe zijn aan vervanging.

Wat is de levensduur van een Comfort-Seat?2023-09-12T14:37:29+02:00

Pronk ergo hanteert de wettelijke garantie van 2 jaar voor particulieren en 1 jaar voor zakelijke klanten op de Comfort-Seat. Gemiddeld gaat een Comfort-Seat vijf a acht jaar mee. Door gebruik te maken van een servicecontract waarbij Pronk ergo o.a. jaarlijks een preventieve inspectie en onderhoud uitvoert is dit meestal een paar jaar langer.

Wij hebben een plafondtillift nodig in een te verbouwen gedeelte van de woning. Is het handig om nu al met bepaalde zaken rekening te houden?2023-03-07T12:33:10+01:00

Ja, zeker. Het is goed om alvast met één van onze adviseurs te overleggen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat de rails worden weggewerkt in het plafond.

Zittend of staand plassen?2023-03-07T12:14:28+01:00

Zowel voor vrouwen als mannen is het makkelijker om de blaas goed te legen als ze een ontspannen zittende houding aannemen. Maar ook om te voorkomen dat er urine in en op de zitting komt kunt u beter zittend gebruik maken van het toilet. Het apparaat kan onherstelbaar beschadigen wanneer dit gebeurd. Vraag ook aan bezoekers om dit te doen.

Titel

Ga naar de bovenkant